PLUS start pilot met HelloFresh maaltijdbox

Utrecht, 28 september 2017 - Vanaf vandaag zijn de maaltijdboxen van HelloFresh te koop bij PLUS. Het gaat om een pilottraject van drie maanden in vijf supermarkten. Met de samenwerking wil HelloFresh een nieuwe doelgroep bedienen. PLUS biedt haar klanten hiermee nog meer keuze en gemak.

259622 plus%20hello%20fresh%2006 4db282 large 1506600748

Nieuwe doelgroep

Maartje Frederiks, oprichter van HelloFresh: “We willen het mensen zo makkelijk mogelijk maken. Daarom bezorgen we maandelijks meer dan 13 miljoen gerechten wereldwijd aan huis. Maar er zijn natuurlijk ook consumenten die hun avondeten op het laatste moment plannen of een onregelmatig ritme hebben. Met deze samenwerking maken we onze gerechten nu ook voor hen beschikbaar. Wij staan altijd open om nieuwe dingen uit te proberen die voordelig uitpakken voor onze klanten. We starten nu met een test en we gaan kijken of dit idee in de praktijk werkt.”

Eric Leebeek, commercieel directeur bij PLUS: “De samenwerking met HelloFresh past uitstekend in ons doel om de consument nog meer keuze en gemak te bieden dan we op dit moment al doen. We denken de consument hiermee weer een extra antwoord te geven op de dagelijks terugkerende vraag Wat eten we vandaag? Daarnaast geeft de verkoop van HelloFresh maaltijdboxen invulling aan onze Goed Eten positionering."

Favorieten

Voor de maaltijdboxen die bij PLUS in het koelschap komen te liggen, heeft HelloFresh uit meer dan tienduizend gerechten de favorieten geselecteerd, waaronder een Italiaans platbrood, Schelvisfilet met noedels en Risotto van orzo met bospaddenstoelen.

De maaltijdboxen van HelloFresh zijn straks verkrijgbaar bij de PLUS supermarkten in Abcoude, Schoonhoven, Rotterdam, Best in de varianten ‘Vlees’, ‘Vis’ en ‘Veggie’. Een box kost €9,95 en bevat naast alle ingrediënten een receptenkaart voor twee personen.

Briljant 2.0

De proef start in de vijf Briljant 2.0 winkels van PLUS, de formule waarbij onder andere versbeleving centraal staat. Leebeek: “De vijf nieuwe winkels van PLUS sluiten goed aan op waar HelloFresh voor staat: verse en gezonde ingrediënten. De samenwerking voelt daarmee heel natuurlijk. PLUS en HelloFresh zijn een goede match.”