Digitaal sparen volgende stap in loyaliteitsstrategie PLUS

261675 plus digitaalsparen a64b3b original 1508140056

Utrecht, 16 oktober – Na de succesvolle pilot ‘digitaal sparen’ breidt PLUS Retail haar loyaliteitsstrategie uit met de mogelijkheid om spaarzegels te sparen via de PLUS app. Hiermee wordt sparen voor klanten nog makkelijker. De positieve resultaten van de pilot, begin dit jaar, hebben ertoe geleid dat 35 PLUS winkels het digitaal sparen nu structureel gaan inzetten. De supermarktketen kiest er bewust voor om deze nieuwe manier van sparen gefaseerd uit te rollen, voordat dit volgend jaar landelijk wordt ingezet.

Online/E-Commercemanager Tamara Smith-Zonneveld: “Met digitaal sparen leggen we de basis bij PLUS, waarop we meer digitale services kunnen ontwikkelen. PLUS zet hiermee een belangrijke stap in het realiseren van een volwaardige klantbeleving. Online werkt hierin ondersteunend aan de offline winkelervaring. Het maakt de klantervaring vooral makkelijker.”

Hoe werk digitaal sparen?

Het idee achter digitaal sparen is, dat de consument geen spaarzegels meer kwijtraakt en volle spaarkaarten altijd bij zich heeft, zodat ze ingewisseld kunnen worden. De PLUS app biedt de klant tevens altijd en overal inzicht in het aantal gespaarde zegels. Door digitaal sparen aan te bieden, maakt PLUS het sparen voor klanten nog makkelijker en dit past in de route om de Beste Supermarkt van Nederland te worden.

Gezamenlijk spaaraccount

Sparen via de PLUS app werkt heel eenvoudig. Samen met een aantal gezins- of familieleden kan er gespaard worden op één account. Bij de kassa wordt de smartphone erbij gepakt en de persoonlijke QR-code gescand. Op die manier telt de app automatisch het aantal punten bij het spaartegoed op.