PLUS verlaagt groente en fruit blijvend fors in prijs

Utrecht, 31 januari 2019 - Groente en fruit staan bij veel klanten dagelijks op het menu, en zijn de basis van elk boodschappenlijstje. Bovendien zijn groente en fruit een belangrijk onderdeel van een gezond eetpatroon. Omdat PLUS staat voor Goed Eten – geproduceerd met liefde voor het product en met aandacht voor mens, milieu en dierenwelzijn – verlaagt de supermarkt de prijzen blijvend op veel populair groente en fruit. Zo maakt PLUS Goed Eten voor iedereen nog betaalbaarder.

302323 sk%20plus%20agf%2011 a5ae4a large 1548921888

Laagblijvers

De producten die in prijs verlaagd zijn, worden Laagblijvers genoemd. Deze Laagblijvers zijn alledaagse groente en fruit, zoals broccoli, paprika’s, appels, komkommers, tomaten, courgettes en champignons. Een Laagblijver is geen tijdelijke aanbieding, maar het hele jaar door extra scherp geprijsd. De Laagblijvers zijn in de winkel te herkennen aan het opvallende paarse logo.

PLUS helpt consument bewuster en gezonder kiezen

De structurele prijsverlaging op groente en fruit is niet de eerste stap die PLUS heeft gezet om consumenten bewuster en gezonder te laten kiezen. Zo introduceerde de supermarktorganisatie als eerste in Nederland een caloriemeter bij alle niet-alcoholische koude dranken, een suikermeter bij ontbijtgranen en een vezelmeter bij brood. De inhoud van blikjes frisdrank is aangepast van 330 naar 250 ml. Op verpakkingen van het PLUS Huismerk prijkt al geruime tijd geen kindermarketing meer en kinderproducten van A-merken voorzien van kindermarketing worden niet meer op kinderooghoogte geplaatst.

Naast het promoten van de consumptie van groente en fruit, besteedt PLUS veel aandacht aan het belang van goed ontbijten en een dagje zonder vlees. PLUS verbetert bovendien continu de productsamenstelling van de huismerkproducten, bijvoorbeeld door minder suiker, verzadigd vet en/of zout te gebruiken. De supermarkt is daarnaast als hoofdpartner verbonden aan Schooldag van de duurzaamheid rondom de Kinder Global Goal ‘Gezond & Happy’.

Over PLUS Retail