PLUS maakt goed eten voor iedereen gemakkelijk met verschillende nieuwe maaltijdoplossingen

Vanaf vandaag zijn er verschillende maaltijdoplossingen verkrijgbaar op de versafdeling van PLUS: nieuwe verse kant-en-klaarmaaltijden, AGF-maaltijd- en soeppakketten en HelloFresh-maaltijdboxen. Hiermee speelt PLUS in op gemak en duurzaamheid. Deze maaltijdoplossingen staan namelijk snel op tafel. Ze zijn in alle 260 PLUS supermarkten verkrijgbaar.

304247 gemaksconcept%20plus 774497 large 1550501904

Deze maaltijdoplossingen passen bij de Goed Eten-positionering. Wat kunnen klanten van PLUS verwachten? Drie concepten die helpen bij het bereiden van verse en gezonde gerechten, en ook verse kant-en-klaarmaaltijden voor consumenten die wel graag verantwoord willen eten, maar even geen tijd hebben om het zelf te bereiden. In de pakketten en maaltijdboxen vindt de consument de ingrediënten in precies de juiste hoeveelheden, zodat je bijna niets overhoudt. Zo zorgt de supermarktketen ervoor dat er zo min mogelijk voedsel wordt verspild.

Nieuwe verse kant-en-klaarmaaltijden

PLUS introduceert acht heerlijke, nieuwe verse kant-en-klaarmaaltijden: vier klassiekers en vier wisselende seizoensmaaltijden. Deze bevatten duurzame ingrediënten en minimaal 150 gram groente per maaltijd. Bijvoorbeeld risotto met paddenstoelen en erwtjes, nasi goreng met kipsaté en pittige boontjes of lasagne bolognese. Ook de verpakking is verantwoord: het bakje is gemaakt van 90% gerecycled karton en een dun laagje plastic folie. Beide onderdelen zijn gemakkelijk van elkaar te scheiden, zodat ze gerecycled kunnen worden. De maaltijden zijn 5 euro per stuk en twee voor 7,50 euro.

De landelijke verkrijgbaarheid van deze kant-en-klaarmaaltijden is een gevolg van het succes in de Makerij, de afdeling in PLUS Briljant 2.0 winkels, die bekendstaat om verse maaltijden die ter plaatse worden bereid. In alle zestien 2.0 supermarkten gaat de productontwikkeling door en worden nu acht nieuwe verse maaltijden bereid. Het gaat om vier pasta’s en vier stamppotten die door een chef-kok zijn ontwikkeld en in de Makerij worden gemaakt met verse ingrediënten uit de winkel. De maaltijden van 450 gram zitten boordevol groente en zijn 5 euro per stuk.

AGF-maaltijd- en soeppakketten

In alle supermarkten zijn er bovendien verschillende AGF-maaltijd- en soeppakketten verkrijgbaar, die regelmatig wisselen. Deze pakketten helpen consumenten een gevarieerde maaltijd op tafel te zetten en zijn naar eigen wens aan te vullen met overige ingrediënten. Zo bevatten de pakketten verse ingrediënten voor een maaltijdsuggestie, waaraan de klant zelf – indien gewenst – nog een aantal ingrediënten kan toevoegen. De prijzen van deze pakketten variëren tussen de 2,69 en 4,99 euro.

303569 c paneel 5be25b large 1550070125

HelloFresh-maaltijdboxen

Ten slotte zijn er de HelloFresh-maaltijdboxen voor consumenten die behoefte hebben aan inspiratie of gemak in één box. Hierin zitten alle verse ingrediënten die nodig zijn voor een complete maaltijd voor twee personen, samen met het bijbehorende recept. De klant kan kiezen uit drie gerechten: ‘vlees’, ‘vis’ of ‘veggie’. De recepten wisselen elke zaterdag, waardoor klanten steeds van nieuwe, gevarieerde gerechten kunnen genieten. De maaltijdbox kost 9,95 euro. Het is niet nodig om hiervoor een HelloFresh-abonnement af te sluiten in de supermarkt.