PLUS vernieuwt wijnafdeling en zet in op bewuster alcoholgebruik en minder verspillen

Utrecht, 8 april 2019 – PLUS voert een aantal belangrijke veranderingen door op de wijnafdeling. Er wordt meer ruimte gemaakt voor wijnen die bijdragen aan bewuster alcoholgebruik en verpakkingen die verspilling tegengaan. Daarmee speelt PLUS in op het groeiend bewustzijn onder consumenten als het gaat om gezondheid en duurzaamheid. PLUS is bovendien voor het zevende jaar op rij de Beste Wijnsupermarkt van Nederland. Dit blijkt uit een tevredenheidsonderzoek uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Nielsen.

308882 plus%20formuledag%20062 ee5382 large 1554715123

Bewuster genieten

Een steeds groter wordende groep consumenten is bewust bezig met het beperken van hun alcoholconsumptie. PLUS wil hieraan bijdragen door meer ruimte in het schap te maken voor alcoholvrije wijn en voor wijn met een lager alcoholpercentage. Naast minder alcohol bevatten deze wijnen ook minder calorieën. De klant hoeft niet te zoeken naar deze varianten, ze worden bij elkaar gepresenteerd en voorzien van een duidelijke aanduiding.

Minder verspillen

Voor veel wijnliefhebbers is het een herkenbare afweging: toch nog dat ene glas vullen om de fles leeg te schenken of restjes wijn weggooien? Om verspilling tegen te gaan is er op de nieuw ingerichte wijnafdeling van PLUS meer ruimte voor kleine flessen wijn. Ook het aantal wijntaps wordt fors uitgebreid. De wijn in boxen van 1,5 tot 3 liter is vacuüm verpakt en daardoor langer houdbaar dan in flessen. De geselecteerde wijnen zijn van dezelfde kwaliteit als de wijnen die in een fles worden aangeboden en ook de luxere varianten worden in een wijntap aangeboden.

Elke Wolterink, wijninkoper bij PLUS: “Naast jarenlang Beste Wijnsupermarkt, zijn we al vijf jaar op rij de Meest Verantwoorde Supermarkt. De aanhoudende focus op deze twee onderwerpen komen op de vernieuwde wijnafdeling samen. Bij het selecteren van de nieuwe wijnen en verpakkingen is smaak steeds het belangrijkste uitgangspunt geweest. Dat geldt ook voor een goede prijs-/kwaliteitverhouding. Met deze producten laten we klanten zien dat ook alcoholvrije wijn en wijn uit een wijntap heel lekker is.”

Smaak centraal bij wijnkeuze

PLUS helpt klanten bovendien nóg makkelijker te kiezen. Ten eerste doordat de wijnafdeling van PLUS voortaan is ingericht op smaak in plaats van het land van herkomst. Daarnaast is in de nieuwe indeling de prijsopbouw beter zichtbaar, wat ook helpt bij het selecteren van de juiste wijn. Voor ieder budget heeft PLUS een goede wijn. Ten slotte heeft iedere PLUS supermarkt inmiddels één of meer wijnadviseurs die de klant met plezier en kennis van zaken een passende wijn bij een gerecht of gelegenheid kan voorstellen.

Onderzoek Beste Wijnsupermarkt

PLUS is voor het zevende jaar op rij bekroond tot Beste Wijnsupermarkt van Nederland. Onafhankelijk onderzoeksbureau Nielsen doet jaarlijks onderzoek naar de supermarkt met de beste wijnafdeling. Elk jaar worden negen Nederlandse supermarkten beoordeeld op hun wijnafdeling door consumenten die regelmatig wijn kopen in een supermarkt. Klanten wordt gevraagd naar hun mening over twaalf aspecten. Klanten wordt gevraagd naar hun mening over twaalf aspecten. Dit varieert van de prijs tot en met het aantal verschillende wijnen en van de indeling van het schap tot en met de deskundigheid van het personeel. Ook de aantrekkelijke aanbiedingen, beschikbaarheid van de wijnen en de informatievoorziening zijn belangrijke aspecten. PLUS scoort op 11 van de 12 aspecten – waaronder assortiment en deskundigheid van personeel – het hoogst en laat hiermee de andere acht supermarkten achter zich.

##

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Voor meer beeldmateriaal klik hier.

Geen persberichten meer ontvangen of voorkeuren wijzigen? Mail ons.